Marketing je jako vaření

27.02.2020

Marketing je jako vaření, je to o více činnostech dohromady, které nejsou vidět, ale záleží na nich ze všech nejvíce....Na konci to vypadá, že jde jen o jídlo na talíři.  Ale i když je proces pořád stejný, výsledek už není. Je na Vás kolik do něj dáte času, lásky a svého talentu.

Na začátku máte nápad "co uvaříte a pro koho", musíte nakoupit, doma vše nachystat, umýt, nakrájet, teprve pak dojde na "slavné" vaření v hrnci a nakonec, po tom co prostřete stůl, na něj dáte uvařené jídlo na talíři.

Vaření a vše kolem může trvat pár minut, anebo pár hodin. Podle toho kolik dáte ze sebe, se ukáže, jestli vaříte špagety s kečupem, nebo pečenou kačenu s červeným zelím a domácím knedlíkem.

Proto je marketing tak důležitý, musíte mít nápad co uvařit, vědět komu to vaříte a kolik od toho očekáváte a nezapomenout... vařit s láskou.

Máte strach, že je na Vás nějaká strategie a plánování moc složité?

Marketingová strategie má být jednoduchá, stručná a má odpovídat na nejdůležitějších 6+1 otázek o Vašem podnikání: Kdo, Co, Kdy, Kde, Jak, Proč a za kolik. Odpovídejte sami sobě na jednoduché otázky a na konci na Vás vykoukne prodejní plán sám od sebe.


Prodejní plán, vycházející z vaší marketingové strategie, Vám přinese spoustu výhod. Marketing není jen reklama na letáku, nebo na internetu.

Marketing je několik nástrojů dohromady a reklama je jen jedním z nich. Používáním více nástrojů ve správném mixu, poznání Vašich zákazníků a konkrétní prodejní plán Vám ušetří spousty peněz a času.

Důvody proč investovat svůj čas do marketingové strategie


  • Na základě marketingové strategie vznikne jasný a konkrétní prodejní plán - cesta, kterou hledáte.
  • Ušetří čas a náklady střílením naslepo a točením se v kruhu.
  • Těm, kdo plánují, pravidelně rostou tržby a zisk.
  • Váš prodejní plán bude Vaše konkurenční výhoda, ne každý ji má.
  • Písemná verze plánu Vám pomůže utříbit myšlenky a přinese i spoustu nových nápadů.
  • Prodejní plán pomáhá udržet směr Vašeho podnikání.
  • Vytváří systém, máte konkrétní úkoly a pomáhá Vám vyhodnotit vlastní činnost.
  • Pomůže Vám rozhodovat se co je pro Vás důležité.